Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2009.04.19

Kártérítés az autóbusszal és komppal közlekedőknek

Kép

Késés esetén kártérítést kapnak a komppal utazók .Elege van a járatkésésekből és -törlésekből amikor autóbuszon vagy tengeren utazik? Nos, akkor már nem kell sokáig mérgelődnie! Jövő szerdán ugyanis a képviselők többek között az autóbusszal közlekedők, illetve a tengeri és belvízi közlekedést igénybe vevő utasok jogainak megerősítéséről szavaznak. A tervezett intézkedések között szerepel a kártérítés fizetése, illetve az alternatív útvonalak felajánlása, valamint a fogyatékkal élők utasjogainak fokozott védelme.
Áprilisi plenáris ülésén számos közlekedési témájú jelentésről szavaz az Európai Parlament.
 
Tengeri és belvízi közlekedés
 
Többek között, együttdöntési eljárásban, első olvasatban szavaz az EP a francia, szocialista Michel Teychenné jelentéséről, amely a tengeri és belvízi közlekedést igénybe vevő utasok jogaival foglalkozik.
 
Ha a fuvarozó számít arra, hogy saját hibájából kifolyólag a tengeri/belvízi személyszállító járat a tervezett induláshoz képest 1–2 órát késik, úgy az utas részére köteles visszafizetni a jegy nettó árának 25%-át; 2–3 órás vagy annál hosszabb késés esetén a jegy árának 50%-át. Amennyiben járattörlés esetén a fuvarozó nem kínál fel alternatív közlekedési szolgáltatást, úgy visszatérítendő a jegy teljes ára. A jelentéstevő szerint a szöveg elfogadása „jelentős lépés lesz az európai polgárok számára”.
 
Autóbuszos közlekedés
 
Az autóbusszal közlekedő utasok jogairól jegyzett jelentést az olasz, néppárti Gabriele Albertini. A szöveg szerint az autóbusz-társaságok felelősek a járattörlésekért, a túlfoglalásokért és az indulásnál a két órát meghaladó késésért. Az utasoknak fel kell ajánlani alternatív közlekedési lehetőségeket. Ennek elmulasztása esetén autóbusz‑társaságoknak vissza kell fizetniük a jegyár 150%‑át. Amennyiben a felkínált másik közlekedési lehetőséget elfogadják, úgy az utazási jog elvesztése nélkül továbbra is fennáll a jegyár 50 %-ának megfelelő összegű kártérítési jogosultság.
 
A jelentéstevő szerint a jogszabály, elfogadása esetén, „figyelemre méltó hatással lesz az autóbuszos közlekedésre, mivel a nemzeti és a nemzetközi közúti szolgáltatásokra egyaránt vonatkozik”.
 
Nem lehet megtagadni a fogyatékkal élők szállítását
 
Mindkét jelentés leszögezi, hogy a fogyatékkal élő személyek szállítását a fogyatékosságra vagy mozgásképtelenségre hivatkozva nem lehet megtagadni.
 
REF : 20090414STO53647
 

Lap tetejére